Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Μιλάμε για την κρίση


Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα άρχισε να μπαίνει στο ‘’τρυπάκι’’ της οικονομικής κρίσης.
Το μεγάλο οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας άρχισε πριν από τουλάχιστον 4 χρόνια. Πολλοί λένε ότι αιτία είναι η κακή διαχείριση των οικονομικών πόρων από τα 2 κόμματα που κυβέρνησαν  την Ελλάδα, χωρίς να σημαίνει όμως πως τα υπόλοιπα κόμματα δεν είχαν καμία ευθύνη. Μια σημαντική συνέπεια της οικονομικής κρίσης είναι η αύξηση της ανεργίας  που σήμερα στους νέους  το ποσοστό είναι 25 %. Επίσης σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει η μείωση του τζίρου φτάνει στο 26,8 %  πράγμα που προκαλεί έντονη ανησυχία. Η δε ανεργία εκτοξεύθηκε σε δυσθεώρητα ύψη με τους ανέργους να αυξάνονται  πάνω από τις 500 χιλιάδες έναντι των 324 χιλιάδων που ήταν το 2011.
Τέλος αν δεν βρεθεί σύντομα κάποια λύση για να βγούμε από το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε τα οικονομικά μας θα συνεχίσουν να πηγαίνουν συνέχεια προς το χειρότερο.

Ισιδώρα Παπαδημητράκη

Η οικονομική κρίση μέσα από τα μάτια ενός παιδιού.

Ο καθένας από εμάς βλέπει την οικονομική κρίση διαφορετικά στο σπίτι του, στη γειτονιά του, στο χωριό ή την πόλη του. Όμως εγώ θα ήθελα να αναφερθώ στο οικογενειακό και φιλικό μου περιβάλλον. Κάθε μέρα οι ειδήσεις από την τηλεόραση, πλουτίζουν το λεξιλόγιό μου. Λιτότητα, ακίνητα, περιουσιακά στοιχεία, τρόικα, στάση πληρωμών, ομόλογα, επιτόκιο, «Eurogroup» , μνημόνια, και ακόμα άλλες τόσες που μου είναι δύσκολο να φέρω στο νου μου. Ακούω συζητήσεις των μεγάλων να λένε για φορολογικές δηλώσεις, ένφια. Δεν μπορώ όμως να συμμετέχω σε εκείνες όμως γιατί δεν γνωρίζω. Περνάνε οι μέρες και ψάχνω ένα ευρώ να με χαροποιήσει. Ένα χαρτζιλίκι μέχρι το τέλος του μήνα. Δεν μπορώ να ξέρω ποιος και τι φταίει. Καλύτερα όμως να προσπαθήσουμε να βγούμε από το καλούπι που είμαστε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας παρά να κατηγορούμε χωρίς αποδείξεις και πειθώ.

Καξηρή Μαρία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ!!
Η οικονομική κρίση με τη μείωση των μισθών και την ανεργία συρρίκνωσε το εισόδημα της οικογένειας και έτσι οι επιπτώσεις της κρίσης είναι άμεσες στην ελληνική οικογένεια.
 Ευτυχώς οι γονείς μου έχουν σταθερή δουλειά αλλά η μείωση των μισθών τους έφερε μια μικρή αλλαγή στο τρόπο ζωής μας. Όσο αφορά τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες  είναι οι ίδιες που ήταν και πριν την κρίση. Οι γονείς μου προσφέρουν τα πάντα και δε μου χαλάνε χατίρι. Το χαρτζιλίκι μου έχει παραμείνει σχεδόν  το ίδιο.
 Έχω περιορίσει τα  προσωπικά μου έξοδα όσο αφορά τα ρούχα, παπούτσια και άλλα. Έχουμε επίσης μείωσα τις οικογενειακές εξόδους  σε ταβέρνες και καφέ, όπως και τα ταξίδια αναψυχής. Έχουμε μειώσει επίσης τα έξοδα σε δώρο και γιορτές.

Μπέλλας Κυριάκος


Η οικονομική κρίση επηρεάζει κάθε μέρα και ποιο πολύ την ζωή μας. Αρχικά μέσα από τους φόρους και τις μειώσεις μισθών και συντάξεων που ανακοινώνονται κάθε λίγο στην τηλεόραση. Επίσης, από τις αυξήσεις των προϊόντων στην αγορά που κάνουν το καλάθι της νοικοκυράς να μικραίνει κάθε μέρα και ποιο πολύ. Επιπλέον, από τους χιλιάδες νέους που βγαίνουν στην αγορά εργασίας και βλέπουν τα όνειρα τους να καταστρέφονται χωρίς να μπορούν να κάνουν κάτι για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση. Επιπρόσθετα, από τα φάρμακα που ακριβαίνουν συνέχεια και κάνουν όλο και ποιο δύσκολη την ζωή των ποιο οικονομικά αδύναμων ασθενών και που επιβαρύνουν τα ασφαλιστικά ταμεία.

Συντάκτης: Μαρία Κολώτου


Η κρίση έχει  δημιουργήσει  αβεβαιότητα στους νέους για το μέλλον τους. Οι  άνθρωποι  σιγά σιγά  αρχίζουν και φεύγουν από τη χώρα ψάχνοντας μια καλύτερη ζωή και η οικονομία της χώρας έχει μειωθεί τόσο που κάποιοι άνθρωποι στερούνται μέχρι και υλικά πρώτης ανάγκης όπως νερό, φαγητό κτλ. Πολλά παιδιά οδηγούνται στη κατάθλιψη επειδή νιώθουν διαφορετικά από κάποια άλλα με καλύτερη οικονομική κατάσταση. Οι γονείς αδυνατούν να στείλουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν και πολλοί έχουν οδηγηθεί στην αυτοκτονία.

Βιτέλλα Μαρία



Η οικονομική κρίση προκαλεί δραματικές επιπτώσεις στην κοινωνική ζωή, μειώνετε απουσία εισοδήματος, προκαλεί απώλειες στην ευημερία και ωθεί μεγάλα τμήματα του πληθυσμού στην φτώχεια. Όλη η Ελλάδα έχει οικονομικά προβλήματα, όπως είναι η δύσκολη λήψη δανείων, η άνοδος των τιμών των εμπορευμάτων και των καυσίμων που επέφεραν ακρίβεια και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Πολλοί άνθρωποι στην Ελλάδα δεν έχουν μια σταθερή δουλειά στα χέρια τους, ακόμα και εμείς οι ίδιοι θα σπουδάσουμε και μετά δεν θα έχουμε κάποια σταθερή δουλειά. Εμένα προσωπικά δεν με έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση μάλλον γιατί δεν έχω τα δικά μου χρήματα, βλέπω όμως από τους γονείς πως δουλεύουν για να τα έχουμε όλα.

ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΟΛΟΜΒΟΥ



Σίγουρα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις περισσότερες οικογένειες στην Ελλάδα, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο. Υπάρχουν βέβαια και οικογένειες οι οποίες δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου από την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Πιστεύω πως εμένα και την οικογένεια μου μας έχει επηρεάσει η κρίση ακόμα και αν εμείς δεν το καταλαβαίνουμε τόσο. Οι μαθητικές υποχρεώσεις αυξάνονται με αποτέλεσμα το φροντιστήριο να είναι μια λύση για να ανταποκριθείς σε αυτές τις υποχρεώσεις. Όμως καθημερινά γίνονται περικοπές στις συντάξεις στους μισθούς αλλά και ταυτόχρονα οι φόροι αυξάνονται και γίνονται περισσότεροι με αποτέλεσμα μια πολυμελής οικογένεια να στερείται κάποιες φορές ορισμένα αγαθά. Και αν τα παιδιά δεν μπορούν να το καταλάβουν γιατί οι γονείς τους φροντίζουν για αυτό, τότε σίγουρα θα στερούνται κάτι οι γονείς. Άρα η κρίση έχει επηρεάσει πιστεύω όλες τις οικογένειες της χώρας μας!!!

Βαγγέλης Μανές


Ζω σε μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων και με την οικονομική κρίση τα πράγματα δεν είναι όπως παλιά. Τώρα για να ψωνίσω κάτι σκέφτομαι την αξία του και αν θα μου είναι χρήσιμο. Ειδικά τώρα που είμαι Β’ Λυκείου  και κάνω μαθήματα δίνουμε πολλά λεφτά με αποτέλεσμα να προσέχουμε τα χρήματα μας και να μην τα ξοδεύουμε για πράγματα που δεν τα έχουμε ανάγκη.

Νομικός Φώτης



Η οικονομική κρίση σήμερα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που αφορά όλη την Ελληνική κοινωνία, η ανεργία έχει ανέβει στα "ύψη" καθώς πολλοί άνθρωποι δεν έχουν δουλειά  ή ακόμα και να την έχουν χάσει. Επίσης ένα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι ακόμα και μορφωμένοι άνθρωποι που κατέχουν πτυχία αναζητούν δουλειά, αναγκάζονται λοιπόν να εργαστούν ως σερβιτόροι σε καφετέριες και σε εστιατόρια ή ακόμα κάνοντας διανομές σε σουβλατζίδικα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι ότι  οι μισθοί κόβονται και δεν ξεπερνούν τα 500 ευρώ, με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τις υποχρεώσεις τους, όπως να πληρώσουν το ρεύμα, το νερό κτλ. πολλοί παίρνουν δάνεια για διάφορους λόγους αλλά καμιά φορά δεν μπορούν να τα ξεχρεώσουν και έτσι οι τράπεζες παίρνουν τα σπίτια ή και τα οικόπεδα που έχουν βάλει σε υποθήκη, υπάρχει περίπτωση τα άτομα αυτά να πάνε ακόμα και στην φυλακή αν δεν έχουν τίποτα να δώσουν για να ξεχρεώσουν το δάνειο. Πολλοί αλλοδαποί τώρα έχουν "γεμίσει" πλέον την χώρα μας με αποτέλεσμα να παίρνουν τις δουλειές των Ελλήνων αφού είναι πιο οικονομικοί, αλλά εκτός από αυτό κάνουν και πολλά εγκλήματα αποτελώντας κίνδυνο για την Ελληνική κοινωνία άρα θα ήταν καλό να φύγουν από την Ελλάδα και να γυρίσουν πίσω στην χώρα τους, γιατί η χώρα μας δεν είναι χώρος φύλαξης.
Kωνσταντίνος Κορδάς

Σας έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση;
Η αλήθεια είναι πως έμενα προσωπικά με έχει επηρεάσει πολύ αυτά τα τρία χρόνια η οικονομική κρίση. Γενικά κάνω περισσότερο οικονομία από όσο έκανα όταν ήμουν πιο μικρή, ίσως να φταίει η κρίση ,ίσως ωρίμασα και καταλαβαίνω καλύτερα την αξία του χρήματος, ίσως και τα δύο, δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν έχω την ίδια ζωή όπως παλιά, για παράδειγμα παλιά πήγαινα όποτε ήθελα και γενικά όταν είχα χρόνο για ψώνια, το χαρτζιλίκι μου έφτανε μέχρι τα 20€ την εβδομάδα και αυτά που μου έδιναν οι γονείς μου για τα ψώνια, και σε εκδρομές οι γονείς μου δίνανε αρκετά χρήματα, ενώ τώρα θα πάω για ψώνια μόνο και μόνο αν μου χρειαστεί κάτι, το χαρτζιλίκι μου έχει ελαττωθεί και προσπαθώ αυτά τα λεφτά να τα μαζεύω για να μου βγουν μπόνους για τα λεφτά στις εκδρομές ή τα ψώνια μου ώστε να μην επιβαρύνω τους γονείς μου. Γενικά έχω καταλάβει την άξια του χρήματος και προσέχω τι αγοράζω δηλαδή να μην σπαταλάω άδικα τα χρήματα μου.

Σειντινάι Ιωάννα


Είμαι κορίτσι 17 χρονών και ζω την οικονομική κρίση. Η αλλαγή της είναι φανερή ανάμεσα στα 15 χρόνια. Παλιότερα η παροχή των αγαθών ήταν περισσότερη από αυτή που χρειαζόταν και υπήρχε οικονομική άνεση. Στη σημερινή εποχή τα αναγκαία αγαθά για την επιβίωση είναι υπαρκτά, χωρίς βέβαια τα περιττά αγαθά και υπάρχει μια μικρή πίεση. Ωστόσο ελπίζουμε για ένα καλύτερο αύριο και έναν κόσμο οικονομικά ανακουφισμένο.

Μανέ Μαρία 

Ζω σε μια οικογένεια πέντε ατόμων. Σίγουρα η οικονομική κρίση στην χώρα μας έχει επηρεάσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μαζί με αυτούς έχει επηρεάσει και την δική μου οικογένεια. Σε μεγάλο βαθμό η ζωή μου πριν την οικονομική κρίση ήταν διαφορετική σε πολλούς τομείς. Καθώς μειώνονται συνέχεια οι μισθοί των γονιών μου και αυξάνονται οι φόροι περιορίζονται και οι καταναλωτικες ανάγκες μου. Πλέον για παράδειγμα σκέφτομαι να πάω για ψώνια η όταν πηγαίνω παίρνω μετρημενα πράγματα τα οποία είναι και αναγκαία. Τίποτα δεν είναι όπως πριν καθώς κάθε άνθρωπος σκέφτεται πριν κάνει το οτιδήποτε πόσο θα του στοιχίσει αφού χρειάζεται τα χρήματα για πολλά πιο σημαντικά πράγματα.πράγματα. Ανάλογα με το ποσό πολύ έχει χτυπήσει την κάθε οικογένεια η οικονομική κρίση υπάρχουν περικοπές σε διάφορα πράγματα είτε αυτά είναι αναγκαία είτε επιμέρους!!! 

Μανές Λεωνίδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου