Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Μεστά: Η ζωή στο Χωριό

Πολλές φορές ακούμε ότι η ζωή στην πόλη είναι καλύτερη από την ζωή στο χωριό ή και το αντίθετο. Είναι ένα αμφιλεγόμενο θέμα. Ως παιδί από χωριό σκέφτηκα να σας μιλήσω για την ζωή μου εδώ και για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα.
Μένω στα Μεστά, σε ένα μεσαιωνικό χωριό στην Νότια Χίο. Είναι ένα μεγάλο χωριό, με αρκετούς κατοίκους (γύρω στους 300) και επικρατεί γενικά ηρεμία. Σχολείο πάω σε άλλο χωριό διότι στο χωριό μας δεν έχουμε σχολείο. Όποτε έχω ελεύθερο χρόνο πάω σε μία καφετέρια στο χωριό μου και κάθομαι με τις φίλες μου.

Είμαι μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου των Μεστών και του χορευτικού του Συλλόγου. Το χωριό μου κάνει πολλά γλέντια και μαζευόμαστε όλοι οι χωριανοί και περνάμε πολύ ωραία.
Αρχικά θα μιλήσω για τους κατοίκους του χωριού μου και γενικά για τους ανθρώπους που μένουν σε χωριό. Από την μία, το ότι είμαστε λίγοι είναι κάτι θετικό. Όλοι γνωριζόμαστε και είμαστε πιο δεμένοι. Ειδικά όταν έχουμε γλέντι ή όταν κάνουμε κάποια δουλειά στον πολιτιστικό, υπάρχει αυτό το αίσθημα οικειότητας που δεν υπάρχει στις πόλεις. Στηρίζουμε ο ένας τον άλλον και ποτέ κανείς δεν μένει μόνος. Νιώθουμε σαν μια μεγάλη οικογένεια. Από την άλλη όμως, μία μεγάλη οικογένεια έχει και μαύρα πρόβατα. Στο χωριό δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που θέλουν το κακό των άλλων, ή βάζουν τον εαυτό τους πιο πάνω από τους άλλους με αποτέλεσμα να τους βλάπτουν. Είναι αλήθεια ότι στα χωριά υπάρχει και πολύ μίσος και υποκρισία. Έτσι δεν μπορείς να ξέρεις ποιος είναι φίλος σου και ποιος εχθρός σου πολύ εύκολα.
Ένα άλλο θέμα το οποίο πρέπει να το αναλύσουμε είναι οι δραστηριότητες. Στην πόλη έχει γυμναστήρια, φροντιστήρια και πολλές επιλογές για να ασχοληθείς. Στα χωριά αυτό είναι περιορισμένο. Για παράδειγμα, εγώ πάω φροντιστήριο στο κοντινό χωριό ενώ από άλλες δραστηριότητες κάνω μόνο παραδοσιακούς χορούς. Θα μου ήταν λοιπόν πολύ πιο εύκολο αν ήμουν σε πόλη να ασχοληθώ με αυτά που θέλω και δεν μπορώ.
Επίσης σε κάποια χωριά δεν υπάρχουν σχολεία, φαρμακεία, και νοσοκομεία. Αν κάποιος άνθρωπος πρέπει επειγόντως να πάει στο νοσοκομείο δεν μπορεί και αυτό είναι πολύ κακό.
Από την άλλη όμως στο χωριό, έχεις πιο πολύ ελευθερία. Δεν υπάρχει ο φόβος ότι μπορεί το παιδί σου να εκτεθεί σε κίνδυνο: δεν έχει πολλούς δρόμους, όλοι είναι γνωστοί κλπ. Στο χωριό είσαι ελεύθερος να βγεις έξω και να κάνεις ότι θέλεις και μπορείς να κάτσεις μέχρι ότι ώρα θες γιατί οι βραδινές ώρες δεν είναι τόσο επικίνδυνες.

Φλώρη Αγγελική 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου